Breaking News

UMAT SEMAKIN RINDU TERHADAP KHILAFAH

UMAT SEMAKIN RINDU TERHADAP KHILAFAH




Tidak aneh jika umat Islam merindukan khilafah. Sebab #KhilafahAJaranIslam. Khilafah adalah perintah Allah Swt, Tuhan yang mereka ibadahi. Ajaran yang diwajibkan dalam kitab suci yang mereka imani. Sistem pemerintahan yang diwariskan oleh Rasulullah saw, rasul yang mereka cintai.

Sebaliknya, justru aneh jika ada yang menolak dan menghalanginya. Bagaimana mugkin orang mengaku beragama Islam sementara dia menolak ajaran agamanya sendiri? Bagaimana mengaku beriman kepada al-Quran, namun menghalangi hukumnya diterapkan? Bagaimana mungkin mengaku menjadi umat Rasulullah saw saw namun justru mengkriminalisasi risalahnya?

Tidakkah ingat dengan firman Allah Swt:
  أَلَمْ تَرَ إِلَى الَّذِينَ يَزْعُمُونَ أَنَّهُمْ آمَنُوا بِمَا أُنْزِلَ إِلَيْكَ وَمَا أُنْزِلَ مِنْ قَبْلِكَ يُرِيدُونَ أَنْ يَتَحَاكَمُوا إِلَى الطَّاغُوتِ وَقَدْ أُمِرُوا أَنْ يَكْفُرُوا بِهِ وَيُرِيدُ الشَّيْطَانُ أَنْ يُضِلَّهُمْ ضَلَالًا بَعِيدًا
Apakah kamu tidak memperhatikan orang-orang yang mengaku dirinya telah beriman kepada apa yang diturunkan kepadamu dan kepada apa yang diturunkan sebelum kamu ? Mereka hendak berhakim kepada thaghut, padahal mereka telah diperintah mengingkari thaghut itu. Dan syaitan bermaksud menyesatkan mereka (dengan) penyesatan yang sejauh-jauhnya (QS al-Nisa' [4]: 60).

Maka, dorongan imanlah yang membuat mereka merindu tegaknya khilafah.

Tidak ada komentar